Něco o aditivech VIF

Něco o aditivech VIF

Často kladené otázky:

1. Může se používat zimní aditivum SUPER DIESEL ADITIV v létě a letní v zimě? Ovlivňuje to nějakým způsobem vlastnosti paliva či vozu?

Používání zimního aditiva v létě a letního v zimě nijak neohrožuje váš vůz ani jeho jednotlivé součásti, přesto vám však doporučujeme používat VIF v ročním období, pro které je určeno. V průběhu roku je na čerpacích stanicích k dostání nafta do odlišných minimálních teplot a mírně se liší i její další vlastnosti. S ohledem k proměnlivosti nafty v průběhu roku jsme SUPER DIESEL ADITIV letní a zimní vyvinuli s mírně odlišným složením a vlastnostmi.
Upozorňujeme, že používáním letního aditiva do nafty v zimě nesnížíte stupeň filtrovatelnosti nafty a vystavujete motor svého vozu větší pravděpodobnosti zamrznutí.

2. Zajistím větší ochranu svého vozu, když budu aditiva přidávat do prémiové nafty z čerpacích stanic, která již byla aditována?

Přidáváním aditiv do prémiové nafty její vlastnosti už dále výrazně nezlepšíte. Aditiva VIF dosahují nejlepších vlastností s neaditovanou naftou v poměru 1:1 000. Stejně tak prémiová nafta obsahuje ideální poměr příměsí, který zajistí ochranu motoru a palivového systému vozu.

3. Přes noc jsem nechal aditivum VIF v autě a zrosolovatělo. Můžu ho takto zrosolovatělé ještě použít?

Zrosolovatělé aditivum můžete nadále používat. Nejprve jej však nechte rozehřát v pokojové teplotě. Z bezpečnostních důvodů v žádném případě nepoužívejte k ohřevu aditiva tepelných zařízení nebo přímého ohně. Jedná se o hořlavinu a mohlo by dojít ke vznícení. Abyste předešli zrosolovatění aditiv VIF doporučujeme ho skladovat v ideálních podmínkách, které jsou uvedeny na obalu.

4. Jak doporučujete přecházet z letního SUPER DIESEL ADITIV na zimní? Mám po přechodnou dobu obě aditiva míchat nebo vypotřebovat první nádrž paliva s letním a při dalším tankování přidat zimní aditivum? 

Aditiva nemíchejte. Doporučujeme po vyprázdnění nádrže s letním aditivem rovnou nasadit zimní. Konkrétní datum přechodu je však individuální záležitost. Je důležité vzít v potaz, za jak dlouho vypotřebujete nádrž automobilu. Při přechodu na zimní aditivum platí, že čím méně jezdíte, tím dříve přidávejte zimní aditivum.
Obecně doporučujeme, abyste začali přidávat zimní aditiva od 1. října. Od tohoto data je na čerpacích stanicích k dostání přechodová motorová nafta s bodem tuhnutí -10°C. Přidáním zimního aditiva ještě snížíte bod tuhnutí a vaše auto bude startovat i v případě brzkého příchodu mrazů.

5. Jako výhodu používání SUPER DIESEL ADITIV uvádíte, že zvyšuje cetanové číslo nafty. Zajímalo by mě, o kolik se při používání aditiv zvyšují tato čísla.

Podle našich měření zvyšuje SUPER DIESEL ADITIV cetanové číslo v průměru o 4 až 5 stupňů.

6. Omylem jsem při přidávání VIFu výrazně překročil doporučené dávkování. Hrozí poškození vozu a od jakého množství? Co mám dělat například v případě, že jsem do nádrže nalil celé půllitrové balení aditiva?

V případě, že jste omylem nalil celé balení nebo jeho výraznou část vám doporučujeme okamžitě odčerpat palivo z nádrže. Při nastartování vozu může dojít k ucpání motoru nebo palivového systému auta. Aditiva VIF dosahují nejlepších vlastností, když jsou aditována do nafty či benzínu v poměru 1:1 000.

7. Má VIF negativní vliv na vstřikování common rail? Hrozí, že přidáním aditiva VIF poškodím svoje auto s tímto vstřikováním?

Automobily s přímým vstřikováním nafty common rail aditiva VIF nepoškozují, naopak odstraňuje staré usazeniny ve vstřikovacím systému a zabraňuje vzniku nových.

8. Je nějaký rozdíl v tom, když přidávám aditivum před a po tankování?

Rozdíl mezi přidáním aditiva do paliva před a po tankování spočívá v úrovni promíchání s palivem. Doporučujeme přidávat aditiva do nádrže před tankováním, dojde tím k perfektnímu promíchání.

9. Musí se aditiva přidávat do každé nádrže? Nestačí ho přidávat v delších intervalech?

Doporučujeme přidávat aditiva při každém tankování. Přestože některé pozitiva přidávání aditiv se mohou projevit okamžitě či po aditování několika málo nádrží, jiné složky aditiva se projeví až po pravidelném používání. Komplexní ochranu palivového systému a motoru vašeho vozu docílíte pravidelným přidáváním do každé natankované nádrže. Jednorázové přidávání má pouze částečný a krátkodobý efekt.

10. Jsou aditiva SUPER DIESEL ADITIV vhodná i pro naftu bez biosložky?

Aditiva SUPER DIESEL ADITIV stejně jako SUPER BENZIN ADITIV jsou vhodné i do paliva bez podílu biosložky. Ochrana, kterou poskytují před škodlivými vlastnostmi biosložky je pouze jednou z celé řady výhod, které aditiva VIF nabízejí – chrání a čistí palivový systém vozu, snižují spotřebu paliva atd.
Zdroj VIF s.r.o
2016-05-02 10:11:02

Přejít na všechny novinky

Další rady

Tisková zpráva DF Partner - SHERON nezamrzá ze dne 9.2. 2015

TISKOVÁ ZPRÁVA: SHERON NEZAMRZÁ! ÚAMK na stránkách http://www.uamk.cz/item/3189-test-úamk-ostřikovače-zmrznou dne 2. února 2015 zveřejnil článek s názvem „TEST ÚAMK: OSTŘIKOVAČE, ZMRZNOU?“. V článku je porovnávána cena a kvalita sedmi různých zimních směsí do ostřikovačů, mimo jiné také výrobků …

Tvorba karbonu je nový strašák moderních benzínových ojetin.

http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu-je-novy-strasak-modernich-benzinovych-ojetin#utm_source=e15zpravy&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=rsshub_web

PROČ OLEJE HAVOLINE ?

PROČ OLEJE HAVOLINE ? Od rozbitých českých silnic po úzké závodní okruhy v Americe.Produkty TEXACO HAVOLINE chrání motory už více než 100 let. CHRAŇTE SVŮJ MOTOR. Motorové oleje TEXACO HAVOLINE ® jsou přímým příjemcem špičkových technologií. Chevron vynalezl moderní systém ISOCRACKING, který zle…

Specifikace a výběr olejů

Specifikace motorových olejů Viskozita Viskozita je proměnná veličina, která je závislá na teplotě. Během činnosti automobilového motoru dochází mimo jiné i ke změnám provozních teplot. V zájmu dobré účinnosti mazání je, aby se viskozita oleje měnila v závislosti na teplotě co nejméně. Tato …

Něco o aditivech VIF

Často kladené otázky: 1. Může se používat zimní aditivum SUPER DIESEL ADITIV v létě a letní v zimě? Ovlivňuje to nějakým způsobem vlastnosti paliva či vozu? Používání zimního aditiva v létě a letního v zimě nijak neohrožuje váš vůz ani jeho jednotlivé součásti, přesto vám však doporučujeme používa…

Jak nezadřít motor: Oleje ani málo, ani moc

Zadřený motor  "Prvotní zadření se v motoru projeví tak, že uvázne píst ve válci," říká přijímací technik pražského autoservisu SPEI Přemysl Kališ a pokračuje: "Pak následuje zpravidla paseka jako hrom. Když se navíc poškodí i rozvody v motoru, je prakticky celý na odpis." …

Jak a kdy měnit olej. Výrobce neposlouchejte, radí odborníci

Zčernání motorového oleje po výměně. Dá se s tím něco dělat?  Odkládání výměny olej výrazně zkrátí životnost motoru. Rychleji se zanáší a částice, kaly a saze zvyšují opotřebení. Olej se navíc znehodnocuje a ředí nespáleným palivem. Motor se pak hůř maže, mazací kanálky se zanášejí a v nejhorší…